Konijnenvaccin tegen dodelijk virus RHD2

Misschien heeft u het al gehoord. Er is een nieuw konijnenvirus in Nederland. Het gaat om een nieuwe variant van het VHD (Viral Hemorrhagic Disease) virus. VHD wordt ook ook wel RHD (Rabbit Hemorrhagic Disease) genoemd. Ook in Dronten hebben wij verschillende meldingen gekregen van konijnen die plotseling doodgaan. Er is inmiddels aangetoond dat dit virus landelijk sterfte onder konijnen veroorzaakt. Er is op dit moment helaas nog geen behandeling voorhanden.  Gelukkig is er inmiddels wel een konijnenvaccin dat beschermt tegen dit dodelijke nieuwe virus!
Wat is RHD?

RHD is een zeer besmettelijke en dodelijke virusziekte. Het ene moment lijkt er niets aan de hand, een paar uur later zijn ze plotseling dood.

Het eerder beschikbare konijnenvaccin in Nederland (Nobivac® Myxo-RHD) beschermt één jaar lang tegen myxomatose en RHD1, maar beschermt helaas niet tegen de nieuwe mutatie RHD2.

Vaccinatie: U kunt uw konijnen bij ons laten vaccineren tegen RHD2.

Een konijn moet 30 dagen oud zijn voor dit vaccin. Binnen enkele dagen is uw konijn beschermd. Die bescherming blijft 6 maanden bestaan. Het vaccin is na openen slechts beperkt houdbaar en het is per 10 doses verpakt. Daarom hebben we extra konijnenspreekuren. Ook om de kosten voor u zo beperkt mogelijk te houden. Een vaccinatie tegen RHD2 kost op het spreekuur €25,05

Iedere 6 weken is er op woensdagmiddag een speciaal spreekuur.

Voor 2017 zijn dat:

• 5 april
  • 17 mei
  • 28 juni
  • 9 augustus
  • 20 september
  • 18 oktober
  • 29 november
  • 27 december

Bel 0321-312152 voor een afspraak

rhd2 konijnenvaccin cunipravacOns advies

Is uw konijn ook nog niet gevaccineerd tegen myxomatose en RHD1? Of is de vaccinatie langer dan 1 jaar geleden? Laat uw konijn ook vaccineren tegen Myxomatose/RHD1. Gecombineerd met de RHD2 vaccinatie kost de vaccinatie € 48,90.

Meer informatie en maatregelen die u zelf kunt nemen vindt u hier

Door |2017-03-04T22:23:21+00:0001 januari 2017|Nieuws|0 Reacties

About the Author:

Delta Dierenartsen is de kliniek voor gezelschapsdieren in Dronten en Biddinghuizen waar persoonlijke aandacht en de zorg voor uw huisdier voorop staat. Wij behandelen in onze moderne, goed uitgeruste dierenkliniek huisdieren zoals hond, kat, konijn, fret en kleine knaagdieren.