Verklaring tarieven 2018-02-11T16:54:24+00:00

Het is onmogelijk om al onze tarieven online te zetten. Er zijn heel veel behandel- en onderzoeksmogelijkheden. Deze zijn vaak afhankelijk van gewicht en diersoort. Wij geven u een indruk hoe wij onze tarieven bepalen met een uitleg van wat er allemaal bij deze bepaling komt kijken. De ene dierenkliniek is de andere namelijk niet!

Hoe het vroeger was

Vroeger hanteerden de Nederlandse dierenartsen tarieven zoals die werden bepaald door de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde. (KNMvD). De Nederlandse Mededinging Autoriteit (NMA) vond dit uit oogpunt van concurrentie ongewenst en heeft deze standaardtarieven -gelukkig- verboden. Sindsdien stelt iedere Nederlandse dierenarts zijn eigen tarieven vast.

Waarom is er verschil in tarieven tussen dierenartsen?

Dierenartsen maken onkosten, maar omdat er verschillen bestaan tussen Nederlandse dierenartspraktijken, ontstaan er ook verschillende kosten. Denk hierbij aan:

  • Opleidings- en nascholingsniveau van dierenarts en dierenarts-assistente
  • Kwaliteitsniveau van de dienstverlening
  • Kwaliteit en uitrusting van de apparatuur
  • Kwaliteit en veiligheid van producten
  • Locatie en pand

In onze praktijk hebben wij veel moderne apparatuur. Moderne echografie, digitale röntgen, apparatuur voor bloeddrukmeting en bloedonderzoek, anesthesiebewaking en chirurgie. Wij hebben geïnvesteerd in deze dure apparaten zodat wij veel onderzoek direct uit kunnen voeren zodat we uw huisdier sneller kunnen helpen. Veel onderzoek en behandelingen kunnen wij daarom zelf uitvoeren, zonder u te hoeven doorsturen voor verder onderzoek of behandeling. Investeren doen wij ook in onszelf, zodat al ons personeel jaarlijks wordt nageschoold op diergeneeskundig vakgebied. Ook trainen wij ons te trainen in klantgerichtheid en het steeds verder proberen te verbeteren van onze service en diensten.

Waar Delta Dierenartsen voor staat

Zo vinden wij persoonlijke aandacht in onze praktijk heel belangrijk. Daarom nemen wij de tijd voor u en uw huisdier. Dus bij de jaarlijkse controle niet ‘prikken en wegwezen’, maar een uitgebreide gezondheidscheck met daarbij alle ruimte voor uw vragen. Maar die aandacht houdt niet op als u en uw huisdier het pand verlaten hebben. Zo nemen onze medewerkers contact met u op, bijvoorbeeld na een operatie of intensieve behandeling. En om de kosten voor jaarlijkse preventieve zorg betaalbaar te houden én om u te helpen ontzorgen hebben wij het Delta ZorgPlan ontwikkeld. Alles met dat ene doel om uw huisdier fit en gezond te houden.

Maar uiteindelijk beoordeelt u als klant de door ons geleverde kwaliteit tegen de door ons berekende prijs. Wij zullen altijd streven naar een eerlijke prijs/kwaliteit- verhouding!